·  TEL. 93 765 02 59 · EMAIL brianxa@brianxa.cat

Notícies

ESO1, ESO2 a les mines (dalt); tots en els presbiteri de l'església de Sant Vicenç (sota).

SORTIDA AL CASTELL I LES MINES DE CARDONA D'ESO1 I ESO2

01-12-2017

Per Emma Correa (ESO2) i Sara Correa (ESO1)

El dijous 30 de novembre els alumnes de primer i segon d’ESO vàrem anar d’excursió a les mines de sal de Cardona i a visitar el castell i la col·legiata de Sant Vicenç.

A les vuit del matí vam agafar l’autocar i ens vam dirigir cap a Cardona, un poble dins la comarca del Bages. Cap a un quart d’onze del matí ja érem als peus del castell de Sant Vicenç esmorzant, gaudint de la natura que ens envoltava i sobretot… passant fred!

Després d’estar una estona jugant, acabant l’entrepà o xerrant vam entrar al castell. El primer que trobem al entrar al castell és el pati d’armes on hi ha un dels tres pous del recinte. També veiem el parador des d’allà. Seguidament vàrem entrar al claustre gòtic del davant de l’església. A l’atri de davant l’església podem observar al sostre unes copies de pintures murals romàniques, sobre tot el Pantocràtor (els originals estan al Museu Nacional de Catalunya a Barcelona). Tot seguit entràrem a l’església, on admiràrem la seva immensa nau central i vam baixar a la cripta.

Després vam tornar a sortir a l’exterior, vam voltar l’església  i vam poder gaudir de les magnifiques vistes que es poden veure des de la col·legiata. Per acabar aquesta primera part, vam pujar a la Torre de la Minyona on els alumnes de segon varen explicar la llegenda d’aquesta als de primer.

Tot seguit, després d’un trajecte en furgoneta, ja érem a les mines de sal on una guia ens va explicar tot un seguit de fets i anècdotes sobre aquestes mines, molt preuades arreu d’Europa i inclús del mon. Vam conèixer els tres tipus de sal que s’extreia de les mines, les vam tastar sal, veure estalagmites i estalactites i descobrir el dur que era el treball dels miners.

Per finalitzar la sortida vàrem anar a dinar. Sobre tres quarts de tres vàrem agafar l’autocar que ens va tornar cap a l’escola a les 5 de la tarda.